Jak Chatbot może ożywić interakcje biznesowe

  1. Home
  2. Przewodniki
  3. Szczegóły artykułu
Freelancerzy
Chatbots – rozmowy, które mogą rozwinąć Twój biznes

Czy nie lubisz obniżać kosztów obsługi klienta, zachwycać klientów, dostarczać im potrzebnych informacji i poprawiać wyniki finansowe? Możesz to zrobić, korzystając z innowacyjnego oprogramowania znanego jako „Chatbots”. Jesteśmy tutaj, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące chatbotów i połączyć Cię z utalentowanymi freelancerami, których potrzebujesz, aby ożywić je.

 

Chatboty to jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji i są coraz bardziej użytecznym sposobem interakcji klientów z firmami. W najprostszym przypadku chatbot to po prostu oprogramowanie, które odpowiada na rozmowy i pytania. Dla doświadczonego właściciela firmy jest to jednak doskonały sposób na zapewnienie doskonałej obsługi klienta i informacji dla konsumentów bez konieczności zatrudniania większej liczby agentów.

 

Odpowiednio zaprogramowany i skonfigurowany chatbot może udzielać ukierunkowanych porad, odpowiadać na pytania klientów, dostarczać produkty i usługi, administrować firmą, rozwiązywać problemy, udzielać przydatnych informacji i rozwiązywać problemy. Wszystko, czego nie może obsłużyć chatbot, można łatwo przekazać agentowi obsługi klienta, który może wykorzystać zebrane informacje, aby zapewnić ukierunkowane podejście.

 

Krótko mówiąc, są doskonałym sposobem na zadowolenie klientów.


Krok #1: Chatbots – podstawy

Ponieważ chatboty są zasadniczo „tylko” wierszami kodu oprogramowania, różnią się znacznie pod względem zaawansowania i możliwości. Mówiąc najprościej, „czytają” tekst wprowadzany przez klienta, postępują zgodnie z sekwencją reguł i dają skryptową odpowiedź. Gdy stają się coraz bardziej złożone, mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do podejmowania własnych decyzji, przeszukiwać historyczną bazę danych, aby „uczyć się”, gdy zdobywają nowe dane, i korzystać z technologii językowych, aby naprawdę zrozumieć, co mówi im klient.

 

Kluczowa różnica między chatbotami a innymi aplikacjami polega na tym, że zamiast korzystać z menu i nawigacji do prowadzenia, reagują one na język naturalny wprowadzany zwykle przez okno interfejsu i mogą korzystać z zestawu predefiniowanych odpowiedzi. Zwykle reagują również w języku naturalnym i mogą prowadzić ciągłą rozmowę z klientami.

 

Jak mogą wchodzić w interakcje

Jedną z głównych zalet korzystania z chatbotów jest ich dostępność dla klientów. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób klienci chcą wchodzić w interakcje z Twoją firmą, a następnie dostarczać technologię chatbot za pomocą najbardziej odpowiednich kanałów. Chatboty mogą współpracować z klientami na wielu platformach komunikacyjnych, w tym:

  • Strona internetowa i e-mail.
  • Aplikacje do przesyłania wiadomości, takie jak Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram lub Kik.
  • Platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter.
  • Aplikacje do przesyłania wiadomości tekstowych, w tym SMS, MMS i Twilio
  • Platformy i usługi komunikacyjne, takie jak Slack, Skype lub Viber.

 

Konsumenci korzystają z Chatbotów

Są obiecujące oznaki, że klienci stają się coraz bardziej komfortowi w pracy z chatbotami. Pomyśl o tym, jak już się komunikujemy za pośrednictwem internetowych usług przesyłania wiadomości. Facebook Messenger i WhatsApp mają około miliarda użytkowników, a QQ Mobile i WeChat mają ponad 600 milionów użytkowników. Dodaj do tego fakt, że jesteśmy stale połączeni z naszą pocztą e-mail i SMS-ami, i łatwo zauważyć, że uwielbiamy komunikować się za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.

 

Chatboty to po prostu kolejny logiczny krok w sposobie komunikowania się z biznesem.
Niezależnie od tego, czy chcesz, aby chatbot zajmował się problemami obsługi klienta, obsługiwał harmonogramy, zamawiał usługi, rezerwował bilety, grał w gry lub dostarczał wiadomości i informacje, konsumenci już korzystają z podobnej technologii. Zintegruj chatbota ze swoimi systemami komunikacji z klientem, a masz jeszcze więcej możliwości znaczących interakcji.

 


Krok #2: Pobierz skrypt, którego potrzebuje Twoja reklama, aby się wyróżnić

Chatboty mają kilka znaczących korzyści dla właścicieli firm.

Twój chatbot jest zawsze włączony: chatboty są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, i zapewniają klientom elastyczność łączenia się w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca, na dowolnym urządzeniu, za pośrednictwem wygodnej platformy.

Chatboty zmniejszają obciążenie agentów na żywo: chatboty to skuteczny sposób radzenia sobie z powtarzającymi się pytaniami, potrzebami wsparcia lub częstymi interakcjami. Dzięki temu zespoły mogą skupić się na zwiększeniu wartości dla firmy i klientów.

 

Chatboty zmniejszają obciążenie agentów na żywo: chatboty to skuteczny sposób radzenia sobie z powtarzającymi się pytaniami, potrzebami wsparcia lub częstymi interakcjami. Dzięki temu twoje zespoły mogą skupić się na zwiększeniu wartości dla Twojej firmy i klientów. Bohaterowie wykorzystujący sztuczną inteligencję mogą pomóc zwiększyć sprzedaż: chatboty mogą być zaprojektowane tak, aby pomóc klientom w podejmowaniu bardziej złożonych decyzji zakupowych lub tworzeniu spersonalizowanych rekomendacji. Jeśli klient odejdzie przed dokonaniem zakupu, chatbot może zapamiętać poprzednie zaangażowanie i wydać zalecenia na podstawie tych poprzednich wizyt.

 

Chatboty z AI usprawniają klientów: Twój zespół wsparcia staje się bardziej efektywny ze względu na gromadzenie i dostęp do wszystkich chatbotów danych. Członkowie zespołu mogą wykorzystywać te informacje do personalizowania i zwiększania swojego zaangażowania z każdym klientem.

 

Chatboty mają funkcje predykcyjne: ponieważ zaawansowane chaboty pamiętają poprzednie interakcje, możesz dokładniej przewidzieć potrzeby klientów i dostosować strategie reagowania. Chatboty mogą również kierować pytania i ankiety wśród klientów, pomagając w rozwoju produktu, badaniu odbiorców i obsłudze klienta.

 

Stworzenie odpowiedniego chatbota pomoże Twojej firmie poprawić poziom obsługi i wsparcia, zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć przeciążenie informacją zarówno pracowników, jak i klientów.


Krok #3: Chatboty – przypadki użycia

Chatboty mogą pomóc w wielu obszarach działalności, niektóre z istniejących zastosowań obejmują:

 

  • Rozwiązywanie często zadawanych pytań i zapytań klientów.
  • Dostarczanie informacji o Twojej firmie, takich jak poziomy zapasów itp.
  • Pozwalanie klientom zamawiać od Ciebie, gdy są poza domem – bardzo przydatne w restauracjach.
  • Przechwytywanie informacji o potencjalnych klientach i potencjalnych klientach w celu zwiększenia prawdopodobieństwa sprzedaży.
  • Prezentowanie określonych produktów i kluczowych usług.
  • Dostarczanie informacji klientom, aby mogli dokonać świadomego zakupu.
  • Dostarczanie rozwiązań typowych problemów i obsługa zwrotów.
  • Udostępnianie dostępu do zespołów, komików, artystów itp. Poprzez przekazywanie zaangażowania publiczności, wypychanie informacji, udostępnianie harmonogramów koncertów i rezerwowanie biletów.
  • Zezwalanie na eCommerce i płatności za produkty i usługi.
  • Przekazywanie wiadomości, danych i aktualizacji konsumentom w celu ich informowania.
  • Ankiety w celu szybkiego zbierania informacji od użytkowników.
  • Rozrywka zapewniająca interaktywne gry i ciekawostki.

 

Chatboty w akcji

Oto kilka przykładów tego, jak firmy i organizacje już korzystają z chatbotów.

 

Lufthansa ma zintegrowanego z Facebookiem chatbota, który może pomóc w znalezieniu najtańszych lotów. Klienci, którzy chcą kupić bilet, zostają przekierowani na LH.com i mogą zarezerwować loty na swoim telefonie. Marki, w tym Airbnb, Evernote i Spotify, korzystają z chatbotów na Twitterze, aby zapewnić obsługę klienta 24×7.

 

Chatbot TechCrunch Facebook Messenger zapewnia najnowsze wiadomości z sektora technologii, z opcjami subskrybowania określonych tematów lub autorów.

 

Firma spożywcza zaczyna wprowadzać chatboty do swojej obecności w mediach społecznościowych. Obejmuje to używanie przez Denny’ego zarówno bota Facebook Messenger, jak i bota Twitter DM, aby pomóc klientom zamawiać online lub łączyć się z pomocą techniczną. Chatboty Facebooka i Twittera w Pizza Hut ułatwiają zamawianie popularnych pizz i ułatwiają zmianę kolejności.

 

SnapTravel może sprawić, że znalezienie hotelu w krótkim czasie stanie się „szybkie”. Ten chatbot zapyta o miejsce docelowe, daty i budżet oraz wyświetli opcje, które można zarezerwować na ich stronie internetowej.

 

1-800-Flowers ma chatbota Facebook Messenger, który pozwala wybrać okazję, wybrać kwiaty, dodać adres dostawy i złożyć zamówienie.

 

Wydarzenia takie jak Consumer Electronic Show wprowadziły chatbota „Przewodnik po Twitterze”. Ten chatbot pomaga uczestnikom znaleźć wydarzenie lub prelegenta i zapewnia łatwy dostęp do ich interaktywnej mapy.


Krok #4: Chatbots – dwa główne typy

Mówiąc ogólnie, chatboty należą do jednej z dwóch kategorii.

 

1. Chatbot oparty na regułach

  • Ten typ chatbota jest stosunkowo łatwy i tani w budowie.
  • Można je szybko opracować.
  • Ten typ Chatbota ma ograniczenia.
  • Jest ograniczony przez bardzo specyficzne polecenia, co oznacza, że może reagować tylko z zaprogramowanymi odpowiedziami na określone żądania klientów.
  • Możesz poprosić użytkowników o typ odpowiedzi, jaki mogą udzielić, podobnie jak w ankiecie wielokrotnego wyboru.

 

2. Chatbot sztucznej inteligencji

  • Ten typ chatbota jest znacznie bardziej zaawansowany i trudny do zaprogramowania.
  • Są droższe i wymagają dłuższych czasów programowania.
  • Technologia sztucznej inteligencji oznacza, że Twój chatbot może więcej niż tylko wykonywać określone polecenia.
  • W wielu przypadkach chatbot zrozumie i zareaguje na język naturalny.
  • Przy tym poziomie zaawansowania Twój chatbot stale uczy się na podstawie swoich rozmów. Może stać się mądrzejszy.

 

Kluczowe koncepcje technologiczne

Istnieje kilka kluczowych pojęć, które są elementami składowymi każdego chatbota. Dotyczy to zarówno chatbotów opartych na regułach, jak i AI.

 

  • Skrypt konwersacji: w ten sposób bot współpracuje z Twoimi klientami – co mówi, jak to mówi, kiedy reagować i „osobowość” bota.
  • Projektowanie przepływu: Działa ze skryptem konwersacji, aby określić, kiedy należy odpowiedzieć na konkretne dane wejściowe od klienta. Pomyśl o tym jak o schemacie odpowiedzi udzielonych przez twojego chatbota. Jest to podstawowa seria zasad, których będzie przestrzegać chatbot w oparciu o skrypt konwersacyjny.
  • Integracja API: określa sposób interakcji twojego chatbota z innymi aplikacjami i bazami danych. Na przykład, jeśli twój chatbot zapewnia harmonogram, będzie posiadał interfejs API, który pozwala na zapytania i umawianie spotkań za pomocą aplikacji kalendarza lub bazy danych.

Krok #5: Zbuduj potężnego Chatbota

Aby opracować chatbota, który może w znaczący sposób komunikować się z klientami, ważne jest, aby odpowiednio go zaprogramować i skonfigurować. Należy wziąć pod uwagę kilka ważnych obszarów:

 

  • Funkcjonalność – co dokładnie ma robić chatbot? Czy zapewnia obsługę klienta, udostępnia informacje, rozwiązuje problemy, pozwala kupować produkty i usługi lub coś innego?
  • Interakcja – w jaki sposób klienci będą wchodzić w interakcje z chatbotem? Będzie na twojej stronie internetowej, SMS-em, e-mailem lub w inny sposób?
  • Integracja – czy chatbot będzie współpracował z innymi platformami? Na przykład, czy będzie korzystał ze Slacka, Facebook Messenger, Zendesk lub innych aplikacji do obsługi wiadomości lub obsługi klienta?
  • Reguły – jak wygląda przepływ danych oraz odpowiedzi na pytania i interakcje? Jak wziąć pod uwagę wszystkie ewentualności?
  • Skrypty – jak zapewnić dobry przebieg rozmowy, podejście i „osobowość” dla swojego chatbota? Jakie są różne przypadki użycia, którym będzie podlegać?
  • Implementacja – jakie są najlepsze platformy i języki do kodowania chatbotów i jak możesz je wdrożyć w swojej działalności biznesowej?

 

Jest wiele problemów, na szczęście mamy odpowiedzi. W Mojezlecenie jesteśmy ekspertami w zaspokajaniu potrzeb biznesowych, łącząc Cię z ludźmi, którzy mogą spełnić Twoje wymagania. Chatboty nie są wyjątkiem!

 

Chatboty są tutaj, aby zostać

Chatboty też nie odchodzą. Według Gartnera „do 2018 r. 30 procent naszych interakcji z nowymi technologiami będzie odbywać się poprzez„ rozmowy ”z inteligentnymi maszynami”.

 

Ankieta przeprowadzona przez Forrester Research pokazuje, że tylko „4 procent firm wdrożyło chatboty, chociaż 31 procent testuje je lub planuje ich wdrożenie. Odsetek firm korzystających z czatów obsługiwanych przez ludzi jest nadal wyższy. ” Według cyklu Gartner Hype 2016, jedna z najpotężniejszych technologii chatbotów, Natural Language Question Answering, jest zaledwie kilka lat od pełnego wdrożenia.

 

Czy nadszedł czas, aby rozwinąć własnego chatbota?

 

Jak widać, chatboty to ekscytujący i innowacyjny obszar, który może zapewnić realne korzyści biznesowe. Zachwyć klientów, popraw swoje wyniki i pozwól, aby nasi freelancerzy wykonali ciężką pracę w Twoim imieniu.

  • Udostępnij tego bloga:

Administrator

Autor od: 6 March 2020

Zostaw swój komentarz

Masz pytania? Przeszukaj naszą bazę wiedzy.