Jak napisać książkę lub e-book

  1. Home
  2. Przewodniki
  3. Szczegóły artykułu
Freelancerzy
Jak napisać książkę lub e-book
Stworzenie książki może być genialnym i nieoczekiwanym sposobem na rozwój firmy. Zostanie autorem może ustanowić Cię jako eksperta w swojej dziedzinie, a książka może zostać wykorzystana do poszerzenia bazy potencjalnych klientów.Wielu właścicieli firm samodzielnie publikuje swoje książki w celu promowania swojej marki. Niezależny pisarz może skompletować antologię swojej najlepszej pracy. Właściciel dziesięcioletniej firmy rodzinnej może stworzyć książkę o historii swojej firmy. Wynalazca urządzenia kuchennego może skompilować książkę kucharską, która pokazuje, jak można wykorzystać gadżet. Właściciel dużej firmy może chcieć stworzyć piękny przewodnik dla nowych pracowników.

Dzięki cudom nowoczesnej technologii tworzenie i samodzielne publikowanie własnej książki jest teraz prostsze niż kiedykolwiek. Niezależnie od tego, czy piszesz o historii swojej firmy, tworzysz przewodnik dla pracowników, czy piszesz o swojej branży, wykorzystując swoją wiedzę, ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak stworzyć własną książkę.


Krok #1: Planuj, badaj, myśl

Masz pomysł na książkę, ale teraz potrzebujesz czegoś innego. Potrzebujesz przemyślanego planu.

Planowanie jest inne dla każdego. Może obejmować burzę mózgów w różnych rozdziałach lub sekcjach książki, wymyślenie krok po kroku tworzenia książki oraz wypracowanie budżetu i harmonogramu projektu. Jeśli to czytasz, już zacząłeś planować!

Ważne jest, aby rozważyć cel swojej książki. Piszesz książkę z jakiegoś powodu, ale jaki to powód? Czy chcesz, aby Twoja książka przynosiła pieniądze ze sprzedaży? Czy chcesz zwiększyć popularność prasy w swoim biznesie? Czy chcesz, aby twoja książka edukowała swoich pracowników? Czy chcesz, aby ludzie postrzegali Cię jako eksperta? Chcesz zbudować swoją markę, czy zostawić dziedzictwo? Twoje cele będą miały wpływ na sposób, w jaki tworzysz i promujesz swoją książkę.

Istnieją dwa różne rodzaje badań. Pierwszy rodzaj to badania rynku. Polega to na gromadzeniu informacji o potencjalnej publiczności. Jeśli sprzedajesz swoją książkę, musisz upewnić się, że są płatni odbiorcy. Chcesz również dowiedzieć się, czy ktoś już napisał na ten sam temat, co Ty. Jeśli tak, to co twoja książka przynosi na stół? Upewnij się, że Twoja książka jest wyjątkowa i przydatna.

Musisz także przeprowadzić badanie treści, które dotyczy tematu Twojej książki. Powiedzmy, że jesteś kwiaciarnią i piszesz książkę o sadzeniu i pielęgnowaniu rzadkich kwiatów. Nawet jeśli jesteś już ekspertem w swojej dziedzinie, musisz przeprowadzić dodatkowe badania. Może to obejmować czytanie powiązanych książek o ogrodnictwie, przeprowadzanie wywiadów z botanikami i ogrodnikami, odwiedzanie lokalnych ogrodów botanicznych i przeszukiwanie Internetu w celu uzyskania dalszych informacji.

Wskazówki dla badaczy i planowanie

  • Organizowanie badań jest ważne. Upewnij się, że wszystkie twoje badania, w tym notatki z burzy mózgów, są przechowywane w jednym miejscu.
  • Niech Twój plan będzie elastyczny. Podczas pisania możesz dostosować swój plan lub rozszerzyć swój projekt – i to dobrze!

Twój następny krok

  • Rozpocznij głębokie badanie rynku

Krok #2: Usuń te słowa

Nie jesteś zadowolony ze swojego planu. Przeprowadziłeś badania w tle. Teraz nadszedł czas, aby przełożyć pióro na papier – lub palce na klawiaturę – i spuścić te słowa!

Neil Gaiman dał kiedyś prostą, ale genialną radę pisania: „Umieszczaj jedno słowo po drugim. Znajdź właściwe słowo, odłóż je. Skończ to, co piszesz. Cokolwiek musisz zrobić, aby to zakończyć, dokończ to. ”

Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Nie wszyscy jesteśmy utalentowanymi pisarzami. Wiele osób, które chcą tworzyć książki, ma dobre pomysły, ale ma trudności z pisaniem. Może się również okazać, że masz bardzo mało czasu na napisanie książki. W porządku – tu przychodzą profesjonalni pisarze.

Tak jak właściciel firmy może zatrudnić zawodowego księgowego lub prawnika, mądrze jest zatrudnić inną osobę, gdy nie masz czasu lub umiejętności, aby zrobić to sam. Ktoś z doświadczeniem w kreatywnym pisaniu może pomóc Ci napisać książkę lub wykonać cały projekt dla Ciebie. Różni specjaliści oferują różne poziomy wsparcia, w zależności od potrzeb, budżetu i ograniczeń czasowych.

Jeśli chcesz napisać książkę, ale nie możesz napisać wszystkiego sam, zastanów się nad zatrudnieniem ducha. Ghostwriters to profesjonalni pisarze, którzy piszą książki, artykuły i posty na blogach dla innych. Używają stylu pisania, tonu i pomysłów swojego pracodawcy. Zgadzają się nie otrzymywać publicznego uznania za ich pisanie.

Po napisaniu książki konieczne jest, aby ją przeczytać, zweryfikować, edytować i ponownie przeczytać. Twoja książka reprezentuje Ciebie, Twoją markę i Twój biznes. Oznacza to, że musi wyglądać jak najbardziej profesjonalnie – a błędy ortograficzne nie wyglądają profesjonalnie.

Wskazówki dotyczące pisania książki

  • Dużo pisania jest przepisywane. Bez względu na to, jak to piszesz, możesz zepsuć wiele oryginalnych treści i zweryfikować swój plan. Nie ma sprawy
  • Twoja książka musi być napisana w odpowiednim, łatwym do zrozumienia stylu. Każdy pisarz ma swój własny styl, a niektóre style działają lepiej w przypadku niektórych książek. Zatrudniając pisarza, popatrz na poprzednie próbki ich pracy, aby dowiedzieć się, czy ich styl pasuje do Twojego pomysłu.
  • Denerwuje Cię zaangażowanie jednego pisarza? Zatrudnij sprzedawcę, aby napisał kilka pierwszych stron książki i spróbował ich stylu. Jeśli jesteś zadowolony z ich stylu i podejścia, zatrudnij ich, aby napisali resztę książki lub e-booka.

Twój następny krok

  • Napisz swoją książkę / e-booka
  •  Sprawdź swoją książkę

Krok #3: Zilustruj swoją książkę i stwórz okładkę

Czy to dobrze, czy nie, ludzie oceniają książkę po okładce. Raz za razem badania wykazały, że okładka książki znacząco wpływa na sprzedaż książek i ich postrzeganie przez społeczeństwo. Pomyśl o tym: jeśli jesteś w księgarni lub bibliotece, po prostu nie spojrzysz na tytuł książki przed jej podniesieniem. Spójrz na grafikę na okładce, aby dowiedzieć się, co jest w środku.

„Ach”, możesz powiedzieć. „Ale piszę e-booka. Z pewnością okładka nie ma znaczenia, jeśli sprzedaję książkę przez Internet? ”

Skąd. W rzeczywistości badania wydają się wskazywać, że okładki są jeszcze ważniejsze dla przeglądarek internetowych. Podczas gdy przeglądanie w księgarni może być przyjemnym i relaksującym doświadczeniem, zakupy online są preferowane przez ludzi, którzy są zmuszeni do czasu. Jeśli przeglądasz książki w pośpiechu, częściej przeglądasz online – dlatego okładka książki musi zwrócić na siebie uwagę. W Internecie, gdzie ciągle jesteśmy bombardowani bodźcami, okładka książki musi pracować w nadgodzinach, aby wyróżnić się wśród innych.

Najważniejsze jest to, że okładka książki musi być fantastyczna. Zazwyczaj jest to pierwsza rzecz, którą widzi czytelnik, więc chcesz dać im dobre pierwsze wrażenie. Okładka – w tym czcionka, ilustracje i napis – powinny odzwierciedlać nastrój i treść Twojej książki.

W przypadku większości książek potrzebujesz czegoś więcej niż świetnej okładki: potrzebujesz ilustracji. Ilustracje mogą być wykorzystane do zilustrowania twojego punktu, dodania koloru do historii i przyciągnięcia uwagi odbiorców.

Twoje ilustracje mogą przybierać różne formy, w tym:

  • Instrukcje fizyczne: czy Twoja książka zawiera informacje na temat ćwiczeń fizycznych? Czy Twój tekst wyjaśnia, jak naprawić urządzenie lub wyczyścić gadżet? Pomoce wizualne mogą pomóc odbiorcom zrozumieć Twoje pisemne wyjaśnienie.
  • Ręcznie rysowane szkice i ilustracje: te działają pięknie w przypadku książek dla dzieci i książek fabularnych, ale dobrze narysowane, przemyślane szkice mogą działać w dowolnym kontekście.
  • Infografiki, wykresy i wykresy: jeśli chcesz pochwalić się statystykami, użyj wspaniałych infografik, schematów blokowych i wykresów do uzupełnienia tekstu. Piękne, kolorowe infografiki mogą zamienić nudną instrukcję w ciekawy materiał do czytania.
  • Fotografie: wysokiej jakości zdjęcia pięknie sprawdzają się w prawie wszystkich książkach. Jeśli książka ma charakter historyczny, zdjęcia mogą nadać autentyczności twojej historii. Działają również w książkach, które pokazują czytelnikom, jak stworzyć coś atrakcyjnego wizualnie, na przykład książki rzemieślnicze, ogrodnicze i przepisy kulinarne.

Nie jesteś artystą? Zatrudnij profesjonalnego projektanta, który pomoże Ci w tym kluczowym etapie procesu. Będą mogli przedstawić Ci pomysły i pomóc w burzy mózgów, jeśli utkniesz. Jeśli masz już pojęcie o tym, jak chcesz wyglądać na okładce i ilustracjach, pomogą ci one przekształcić te pomysły w rzeczywistość!

Wskazówki dla ilustrujących książkę

  • Ilustracje powinny uzupełniać treść pisaną bez odwracania uwagi odbiorców od treści.
  • Twoje pisemne treści nie są jedynym aspektem książki, który może wymagać badań. Książki non-fiction wymagają ilustracji tak faktycznych jak treść pisemna. W przypadku książek fikcyjnych ilustracje mogą wymagać przedstawienia otoczenia, określonego nastroju lub motywu z książki.
  • Czujesz się nieinspirowany? Spójrz na książki na podobne tematy, aby uzyskać kreatywne soki! Odwiedź bibliotekę lub księgarnię i zanotuj inne książki z tego gatunku. Zadaj sobie pytanie, co się wyróżnia, co działa, a co nie.

Twój następny krok

  • Zaprojektuj przednią okładkę
  • Zilustruj swoją książkę

Krok #4: Zmień książkę w audiobooka

Jeśli, podobnie jak ja, wolisz wyraźne strony nowej książki w ręku od e-książek lub audiobooków, możesz ulec pokusie pominięcia tego kroku. dobrze?

Nie.

Książki audio są bardziej popularne niż kiedykolwiek, a ich popularność ma się tylko zwiększyć. Według raportu Good E-Reader z 2016 r. Wartość branży audiobooków wynosi ponad 2,8 miliarda. Przeciętny człowiek słucha 7 audiobooków rocznie. Wiele wydawnictw i małych pras inwestuje w audiobooki i czerpią korzyści.

Książki audio są również bardziej dostępne niż tradycyjne książki dla tych, którzy uczą się czytać. Osoby niewidome, osoby z dysleksją lub zaburzeniami koncentracji oraz osoby niepiśmienne to przykłady osób, które mogą preferować audiobooki. Zapracowani pracownicy korporacyjni lub rodzice mogą preferować słuchanie książki podczas dojazdów do pracy lub prac domowych. Książki audio są wszechstronne, ponieważ dostarczają literaturę większej liczbie osób.

Ponieważ są w formacie cyfrowym, książki audio, takie jak książki elektroniczne, można powielać za niewielkie pieniądze. Drukowanie większej liczby drukowanych książek wymaga czasu i pieniędzy, ale wysłanie kolejnej cyfrowej kopii nic nie kosztuje. Co więcej, nie możesz sprzedawać kopii cyfrowych, więc zawsze jest wystarczająco dużo zapasów dla potencjalnych klientów!

Wszystkie te czynniki przyczyniają się do sukcesu audiobooków – i są to wszystkie ważne powody, dla których warto przekonwertować książkę na audiobook.

Wskazówki dotyczące tworzenia książki audio

  • Większość twórców audiobooków przesyła swoje prace do Audible, który ma największy na świecie wybór audiobooków. Po uruchomieniu Audible można go kupić za pośrednictwem Audible, Amazon i iTunes.
  • Jeśli przesyłasz książkę do Audible lub podobnej witryny, nie zapomnij sprawdzić wymagań dotyczących przesyłania przed nagraniem.
  • Być może będziesz musiał przerobić napisaną treść, aby była czytelnym skryptem. Może to oznaczać, że musisz skrócić zdania, dodać przecinki, aby wskazać przerwy.
  • Wybierając artysty głosowego, upewnij się, że jego głos i ton odpowiadają stylowi Twojej książki lub e-booka. Na przykład audiobook dla dziecka powinien być napisany przez zabawnego, entuzjastycznie brzmiącego artystę głosowego, a edukacyjny audiobook powinien być napisany przez sprzedawcę o autorytatywnym głosie.

Twój następny krok

  •  Zmień swoją książkę w książkę audio

Krok #5: Promuj swoją książkę lub e-booka

Teraz, gdy stworzyłeś coś wspaniałego, musisz pokazać to światu! Promocja książek może być ekscytującym etapem tego procesu, ponieważ możesz publicznie mówić o swoim projekcie i dzielić się nim z innymi.

Podobnie jak pisanie książki wymaga wcześniejszego planowania, promowanie książki będzie wymagało dużo przemyślenia i strategicznego myślenia.

Koszt promocji książki zależy od docelowej grupy odbiorców książki. Jeśli twoja książka jest bezpłatna dla określonej grupy odbiorców – powiedzmy, jeśli pracujesz w dużej firmie i tworzysz przewodnik dla nowych pracowników – być może nie będziesz musiał za bardzo go promować. W tym przykładzie możesz po prostu przekazać je orientacyjnie i przypomnieć pracownikom o przewodniku po listach mailowych.

Użyj swojego miejsca prowadzenia działalności, aby promować książkę. Jeśli masz fizyczny sklep lub biuro, pokaż je tam. Jeśli prowadzisz działalność online, wyświetl książkę na swojej stronie.

Nie chcesz jednak docierać do istniejących obserwujących – chcesz, aby więcej osób zobaczyło Twoją markę i działalność. Możesz to zrobić, prosząc recenzentów książek i autorów o promocję książki na blogach oraz w odpowiednich publikacjach. Chcesz, aby książka była wszechobecna, więc upewnij się, że jest widoczna na wielu różnych nośnikach!

Wielu autorów zbiera także wsparcie dla swoich książek, organizując prezenty i konkursy, organizując wycieczki po książkach oraz podpisując i czytając w księgarniach.

Wskazówki dla promujących książkę

  • Znajdź odpowiednich autorów i recenzentów promujących swoją książkę. Jeśli piszesz książkę dla dzieci, skontaktuj się z ekspertami dla rodziców. Jeśli Twoja książka jest przewodnikiem po tworzeniu zrównoważonego ogrodu warzywnego, skontaktuj się z czasopismami zielonymi. Pomyśl, kto ma kontakt z potencjalną publicznością!
  • E-książki ułatwiają jak nigdy dotąd przekazywanie potencjalnym recenzentom zaawansowanych kopii czytelników (lub ARC) twojej książki. Możesz wysłać do nich książkę w mgnieniu oka, a to nic nie kosztuje. Kontaktując się z potencjalnymi recenzentami, daj im znać, że wyślesz im ARC.
  • Promuj książkę za pomocą wielu platform społecznościowych. Facebook, Instagram i Twitter to świetne platformy dla książek marketingowych.
  • Aspekty wizualne narzędzi promocji książek – takie jak strony internetowe i zaproszenia na premiery książek – powinny być wizualnie spójne z okładką i ilustracjami książki. Użyj podobnych ilustracji, czcionek i schematów kolorów dla swoich materiałów promocyjnych.

Twój następny krok

  •  Promuj swoją książkę lub e-book online

Zrobione!

Gratulacje! Udało ci się stworzyć własną książkę lub e-book od początku do końca. Możesz go teraz wykorzystać do rozszerzenia działalności, dotarcia do nowej bazy klientów i promowania swojej marki.

  • Udostępnij tego bloga:

Administrator

Autor od: 6 March 2020

Zostaw swój komentarz

Masz pytania? Przeszukaj naszą bazę wiedzy.