Kompletny przewodnik po tworzeniu strony internetowej z Mojezlecenie

Freelancerzy
Jak zbudować stronę internetową za mniej niż 1000 PLN

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty, świadczysz usługi, prowadzisz agencję, czy po prostu zakładasz bloga, musisz stworzyć własną stronę internetową. Mówiąc najprościej, każdy biznes lub usługodawca, który nie ma obecnie strony internetowej, może być równie niewidoczny – a niewidoczność nie zapewni żadnej sprzedaży.

business owner

Natomiast podczas tworzenia witryny internetowej można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, lepiej komunikować się z dotychczasowymi klientami, poszerzyć bazę klientów oraz mieć starter i miejsce docelowe strategii marketingowych firmy.

Jak więc stworzyć własną stronę internetową? Ten przewodnik przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces, który należy wykonać, oraz kwestie, które należy wziąć pod uwagę, aby stworzyć zupełnie nową stronę internetową, która spełnia potrzeby Twojej firmy.


Krok #1: Kup nazwę domeny i hosting

Przed utworzeniem strony internetowej musisz kupić nazwę domeny i kupić hosting. Nie pozwól, aby te warunki Cię przerażały. Nazwa domeny to nazwa Twojej witryny, na przykład mojezlecenie.pl. Kiedy masz domenę, potrzebujesz miejsca do przechowywania swojej witryny; jest to hosting, który jest fizycznym miejscem do przechowywania Twojej witryny.

Innym sposobem myślenia o tym jest to, że hosting to kawałek ziemi, który wynajmujesz, a domeną jest dom, który na nim umieszczasz. Oba razem pozwalają użytkownikom na kontakt z Tobą online, wpisując nazwę Twojej domeny (znaną również jako adres internetowy lub URL).

Wiele firm, które zapewniają hosting, sprzedaje również nazwy domen. Dwoma popularnymi dostawcami obu są GoDaddy i HostGator, ale istnieje wiele innych. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to sprawdzić, czy żądana nazwa domeny jest rzeczywiście dostępna. Większość dostawców ma łatwy sposób, aby to zrobić, a także sugeruje pokrewne alternatywy, jeśli ta, której naprawdę chcesz, nie jest dostępna.

Twój następny krok

  • Znajdź chwytliwą nazwę domeny dla swojej witryny
  • Kup nazwę domeny i hosting

Wskazówki dotyczące kupowania nazwy domeny i hostingu

  • Dopasuj nazwę domeny do nazwy firmy, aby poprawić rozpoznawalność marki i wiarygodność dla klientów.
  • Mów krótko i chwytliwie, aby łatwo było powiedzieć każdemu, gdzie znajduje się Twoja witryna, a także ułatwić zapamiętanie. Możesz stracić klientów, jeśli twój adres internetowy jest zbyt skomplikowany.
  • Uzyskaj domenę najwyższego poziomu (TLD), taką jak .com lub .co.uk. Wybierz TLD w oparciu o główną lokalizację Twoich klientów, aby Twoja witryna była wyświetlana, gdy użytkownicy wyszukują w lokalnych wersjach Google.
  • Zarejestruj domenę pod własną nazwą, aby mieć nad nią kontrolę. Jeśli nie chcesz, aby Twoje nazwisko i adres były upublicznione w Internecie, możesz włączyć prywatność domeny za dodatkową opłatą u większości dostawców.

Krok #2: Zainstaluj system zarządzania treścią

Po uzyskaniu nazwy domeny i hostingu musisz umieścić trochę treści w swojej witrynie. Najlepszym sposobem na to jest system zarządzania treścią. Umożliwi to zmianę struktury i projektu witryny, zarządzanie nawigacją, dodawanie stron i dodawanie treści bez potrzeby kodowania.

Najpopularniejszym systemem zarządzania treścią jest zdecydowanie WordPress. Chociaż wiele osób uważa WordPress za po prostu oprogramowanie do blogowania, jest o wiele więcej. Jest to solidna platforma zarządzania treścią odpowiednia dla każdego rodzaju strony internetowej.

W rzeczywistości zasila 27,5% sieci, prowadząc wszystko, od osobistych blogów po New York Times. Inne popularne systemy zarządzania treścią to Joomla !, Drupal i ModX, ale istnieje wiele innych.

Możesz również rozważyć rozwiązania takie jak Wix i Weebly, w których gdy już masz nazwę domeny, nie potrzebujesz hostingu, ale możesz zbudować całą witrynę biznesową na platformie. A jeśli planujesz sprzedawać produkty, rozważ Shopify, platformę handlu elektronicznego, która pozwala zaprojektować cały sklep internetowy z poziomu jego interfejsu. Niezależnie od wybranej opcji sprzedawcy Fiverr mogą pomóc Ci zacząć.

Twój następny krok

  • Zainstaluj system zarządzania treścią

Wskazówki dotyczące instalacji systemu zarządzania treścią

  • Zwróć uwagę na łatwość użytkowania. Czy potrafisz wykonywać podstawowe zadania związane z treścią i projektowaniem bez większych problemów?
  • Upewnij się, że Twój CMS jest regularnie aktualizowany w celu rozwiązania problemów bezpieczeństwa.
  • Upewnij się, że istnieje dobra społeczność wsparcia, do której możesz się udać, jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności w tworzeniu witryny.

Krok #3: Zainstaluj motyw WordPress

Okej, więc załóżmy, że podobnie jak większość ludzi, wybierzesz WordPress do stworzenia swojej strony internetowej. Aby wyglądało dobrze, musisz zdobyć motyw. Tematem jest projekt Twojej witryny, który wpływa na to, co widzą Twoi klienci. Sposób zarządzania witryną nie zmienia się, bez względu na motyw.

Do wyboru są dosłownie tysiące motywów WordPress. Ważne jest, aby wybrać motyw odzwierciedlający Twoją działalność, ale dokonanie wyboru może być wyzwaniem. Możesz mieć motywy zaprojektowane dla restauracji, motywy przeznaczone do edukacji, motywy do witryn firmowych, motywy do sprzedaży produktów i usług online, motywy dla prostych blogerów – lista jest nieskończona.

Dobrym miejscem na rozpoczęcie, zwłaszcza jeśli masz napięty budżet, jest katalog motywów WordPress. Zawiera setki darmowych motywów i możesz użyć wbudowanych narzędzi do filtrowania na stronie, aby wybrać motywy według układu, tematu (np. Żywności i napojów lub fotografii) oraz funkcji (w tym możliwości korzystania z niestandardowych nagłówków lub zintegrowania funkcji ułatwień dostępu) .

Jednak jednym z problemów związanych z darmowymi motywami jest to, że są one powszechnie używane, dlatego Twoja witryna może nie wyróżniać się tak bardzo, jak chcesz. Ponadto, ponieważ twórcy nie otrzymują wynagrodzenia, niektóre darmowe motywy nie mają wymaganego poziomu wsparcia. Alternatywą jest zapłacenie za bardziej profesjonalny motyw, który zapewni więcej opcji układu i projektowania oraz lepsze wsparcie w przypadku wystąpienia problemów.


Krok #4: Zainstaluj wtyczki WordPress

Jedną z wielkich zalet WordPress jest to, że można go rozszerzać niemal nieskończenie za pomocą wtyczek. W katalogu wtyczek WordPress znajduje się ponad 48 000 wtyczek. Pozwalają one dodawać nowe funkcje do witryny bez konieczności kodowania. Każdy programista może opracować nową wtyczkę do WordPress, więc jak wybrać z tej ogromnej listy, aby znaleźć dobrze działające wtyczki i ulepszyć swoją witrynę? Mamy cię objęte, z listą dziewięciu najważniejszych wtyczek, które musisz zainstalować i skonfigurować.

1. Yoast SEO

To najważniejsza wtyczka, którą zainstalujesz na stronie. Ta wtyczka pomoże Ci w optymalizacji wyszukiwarki Twojej witryny WordPress, dzięki czemu będzie lepiej pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google. Na początku możesz przeprowadzić ogólną konfigurację swojej witryny, ale możesz także użyć Yoast SEO, aby zoptymalizować każdą nową stronę lub post, który utworzysz.

2. W3 Total Cache

Ta wtyczka pomaga przyspieszyć witrynę, tworząc pamięć podręczną treści, dzięki czemu strony mogą być ładowane szybciej. Ponieważ pagepeed jest jednym z czynników w rankingu wyszukiwania, użycie wtyczki buforowania jest dobre dla SEO, a W3TotalCache jest jednym z najpopularniejszych.

3. Akismet

Spam jest zmorą naszego życia i nie wpływa tylko na pocztę elektroniczną; wpływa również na blogi. Jeśli utworzysz blog w ramach swojej witryny i zezwolisz na komentarze, istnieje prawdopodobieństwo, że otrzymasz komentarze spamu od użytkowników lub botów. Akismet pomaga identyfikować i eliminować komentarze do spamu, dzięki czemu masz czystą stronę internetową.

4. Contact Form 7

Wbudowany formularz kontaktowy WordPress jest trochę prosty. Właśnie dlatego tysiące osób korzysta z formularza kontaktowego 7 zarówno do strony kontaktowej, jak i do zbierania e-maili odwiedzających.

5. Wordfence Security

Jeśli chcesz trzymać hakerów z dala od swojej witryny, wtyczka bezpieczeństwa jest koniecznością. Wordfence Security zabezpiecza twoją stronę, pozwala blokować próby logowania i złe boty, a nawet przypomina ci o aktualizowaniu wtyczek i motywów dla dodatkowego bezpieczeństwa.

6. Share Buttons by AddThis

Share Buttons by AddThis jest jedną z najczęściej używanych wtyczek do udostępniania społecznościowego. Automatycznie doda przyciski udostępniania społecznościowego do każdego posta na blogu, aby ułatwić czytelnikom polubienie i udostępnienie Twoich postów w mediach społecznościowych. Udostępnianie w mediach społecznościowych jest ważne dla zaangażowania, zasięgu i SEO, więc taka wtyczka jest niezbędna.

7. Comments – wpDiscuz

WordPress ma wbudowane zarządzanie komentarzami, ale czasem potrzebujesz trochę więcej. Komentarze – wpDiscuz pozwala dostosować formularze komentarzy, integruje się z logowaniem społecznościowym, ma funkcje antyspamowe i wiele więcej.

8. FooGallery/Envira Gallery

Nie ma nic piękniejszej galerii zdjęć, która przyciągnie uwagę odwiedzających. FooGallery i Envira Gallery to popularne wtyczki galerii zdjęć, które są dość łatwe w użyciu. Sprawdź podgląd i zobacz, który najbardziej Ci się podoba.

9. WooCommerce

Jeśli planujesz sprzedawać przedmioty w swojej witrynie, musisz mieć możliwość łatwego przesyłania, sortowania ich na kategorie, dodawania cen i zezwalania na zakup przez PayPal lub kartę kredytową. Właśnie to zyskujesz dzięki WooCommerce. Wszystko, co musisz zrobić, to zainstalować wtyczkę, skonfigurować podstawowe opcje i zacząć sprzedawać.

Twój następny krok

  • Zainstaluj i skonfiguruj wtyczki WordPress

Wskazówki dla instalatorów wtyczek WordPress

  • Sprawdź recenzje, aby sprawdzić, czy są jakieś ostatnie problemy lub błędy, które wpływają na działanie wtyczki.
  • Upewnij się, że wtyczka jest regularnie aktualizowana do pracy z bieżącą wersją WordPress i w celu rozwiązania ostatnio odkrytych problemów bezpieczeństwa.
  • Unikaj instalowania zbyt wielu wtyczek, ponieważ spowolni to działanie witryny, co jest straszne dla SEO.

Skończyłeś!

Gratulacje! Stworzyłeś teraz świetny fundament dla swojej obecności w sieci. Twoja łatwa w zarządzaniu witryna jest całkowicie dostępna i przyjazna dla urządzeń mobilnych, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i gotowa dla użytkowników do współpracy z tobą oraz do zbierania e-maili klientów, abyś mógł z nimi współpracować.

Administrator

Autor od: 6 March 2020

Zostaw swój komentarz

Masz pytania? Przeszukaj naszą bazę wiedzy.