Jak zbudować własny styl konwersacji dla swojego Chatbota

  1. Home
  2. Promuj swój biznes
  3. Szczegóły artykułu
Freelancerzy
Jak zbudować własny styl konwersacji dla swojego Chatbota

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z usług Alexa, Siri firmy Apple, Siri firmy Apple, IBM Watson lub Facebook Messenger firmy Amazon, aby robić zakupy, planować przypomnienia, pisać e-maile, sprawdzać pogodę lub prowadzić badania, korzystałeś z chatbota.

Chociaż chatboty nie są w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości (brakuje im inteligencji emocjonalnej), mogą poradzić sobie z większością rozmów od obsługi klienta i umówionych spotkań, po rekomendacje zakupów i robienie zakupów. Twój zespół może zaoszczędzić czas, pozwalając chatbotom kontrolować większość rozmów i wkraczając w razie potrzeby.

Gdy ludzie rozmawiają z twoim chatbotem, powinno się czuć, jakby rozmawiali z kimś z Twojej marki – bo tak jest. Czy Twoja marka jest formalna i poważna, czy też nieformalna i konwersacyjna? Głos twojego chatbota powinien odzwierciedlać sposób, w jaki jeden z członków twojego zespołu ludzi rozmawiałby z klientem lub klientem, aby nie było dobrze robota. Oto jak stworzyć styl rozmowy dla swojego bota.

Krok 1: Zacznij od wprowadzenia

Rozpocznij rozmowę od przywitania. Załóż, że użytkownik nie wie, jak korzystać z twojego chatbota i upewnij się, że pierwsza wiadomość wyjaśnia, jak on działa. Jeśli masz na przykład bota obsługi klienta, komunikat może brzmieć: „Mogę pomóc ci przetworzyć zwrot lub wymianę, sprawdzić status zamówienia lub naprawić przedmiot. Proszę wysłać wiadomość lub wypowiedzieć wiadomość lub kliknąć przycisk. ” Możesz zmienić język na mniej lub bardziej formalny. Bardziej swobodną modyfikacją może być „Cześć! Z przyjemnością pomożemy Ci przetworzyć Twój zwrot lub wymianę, sprawdzić zamówienie lub coś naprawić. Zacznijmy. Napisz SMS, rozmawiaj lub dotknij przycisku, aby poinformować mnie, jak mogę pomóc. ”

Krok 2: Skonfiguruj pytania i odpowiedzi

Ponieważ Twój „bot” nie ma inteligencji emocjonalnej, musisz stworzyć ramy dla pytań, na które ludzie mogą zadawać pytania i odpowiedzi, na które może odpowiedzieć chatbot. Możesz to zrobić podobnie jak w przypadku często zadawanych pytań lub matrycy wiadomości. Po prostu przewiduj najczęstsze pytania i wymyśl odpowiedzi, na które chatbot udzieli odpowiedzi.

Krok 3: Używaj wiodących pytań (to nie jest sprawa sądowa)

Rozmowa będzie bardziej wydajna i efektywna, jeśli podasz opcje pytań i odpowiedzi. Załóżmy, że masz firmę odzieżową i chcesz korzystać z chatbota jako wirtualnego partnera handlowego. Po wprowadzeniu możesz zadać serię pytań i udzielić szeregu odpowiedzi, które zawężą sposób pomocy osobie w dokonaniu zakupu. Pomyśl o tym jako o Wybraniu własnej przygody, gdzie każda odpowiedź prowadzi do następnego odpowiedniego pytania. Na przykład, jeśli „Co kupujesz?” to pierwsze pytanie, odpowiedzią może być odzież męska lub damska. Możesz przekształcić odpowiedzi w przyciski, które ludzie mogą klikać zamiast mówić lub pisać odpowiedź. Następne pytanie może brzmieć: „Co chcesz kupić?” a odpowiedziami mogą być koszule, kurtki, spodnie, spódnice, sukienki, buty lub akcesoria.

Krok 4: Spraw, by rozmowa była prawdziwa

Kiedy wymyślisz pytania i odpowiedzi, nie zapomnij sprawić, by rozmowy były jak ludzkie i przyjazne, włączając humor lub potoczne wyrażenia. Załóżmy, że ktoś korzysta z chatbota, aby zarezerwować sesję zdmuchnięcia, manicure i pedicure oraz sesję makijażu. Chatbot może pomóc ludziom wstępnie wybrać styl lub paczkę z lookbooka, znaleźć i zarezerwować dostępny termin, zsynchronizować czas z kalendarzami i otrzymywać przypomnienia tekstowe przed terminem. Podczas rozmowy głos i ton mogą być zabawne i markowe. Zamiast powiedzieć „Twoja rezerwacja została potwierdzona”, może powiedzieć: „Nie możemy się doczekać, aż przygotujemy dla Ciebie czerwony dywan!”

Tagi: chatbot
  • Udostępnij tego bloga:

Administrator

Autor od: 6 March 2020

Zostaw swój komentarz

Masz pytania? Przeszukaj naszą bazę wiedzy.